About Me

My photo
My deen is my blood, my life is my passion, my family is my brain, my love is my heart. all of them keep me moving forward

Monday, December 17

Air

Assalamualaikum w.t.h

Air? air air?

yup, i admit... aku jenis yang x suke minum air.. herm.. everyday aku prefer teh o ais or milo o ais.. (o means gula, sbb x suka susu except susu choc)

tapi disebabkan kelemahan aku ni.. it effect my skin.. jerawat, jeragat, my hair dried, my skin combination, my uneven skin tone colour.. everything.. it is like my body against me..

aku pernah dapat rawatan macam New York Skin Solution tu.. tapi aku x pegi ctu.. aku pegi tempat yang sama tapi nama dirahsiakan.. salah sorang workers dia pernah ckp.. kalau nak kulit cantik kena minum  6 botol plain water.. 1 botol bersamaan 1.6 liter so.. do take ur calculator and calculate urself.. that is the right way to reduce the potential of ur body getting dehydrated..

and aku menyesal.. -____________-

menyesal sebab da tahu apa yang aku perlukan but still dont improve it.. like aku tahu yang aku perlukan air tapi still malas nak minum air.. masa aku nak buat post ni aku baca blog pasal kelebihan air and keburukan kekurangan air..

dari pembacaan blog tu barulah aku tahu..


  1. Jangan minum ais selepas makan kerana menggalakkan lemak berkumpul (boleh mengelakkan sakit jantung)
  2. banyakkan minum air untuk menghilangkan perut buncit (untuk mengeluarkan toksin)
  3. Amalkan minum selepas 45 minit..
  4. dan etc
so.. aku cuba akan amalkan minum air sebanyak mungkin for the sake of my body..

p/S: im in a relationship with WATER

4 comments:

  1. "O" means "hitam" nadya. It is derived from bahasa hokkien. Pratically, "teh-o" bermaksud, teh tanpa susu =)
    IMHO, 9.6 L of H2O per day is too much. Banyak sangat minum air boleh menyababkan loss of electrolytes. 2 L per day will do~!

    ReplyDelete
  2. u r not intending to drink all the water in the world right? hahaha

    ReplyDelete