About Me

My photo
My deen is my blood, my life is my passion, my family is my brain, my love is my heart. all of them keep me moving forward

Tuesday, December 7

Tabik Springgggggg Pada Ibu2....

Assalamualaikum w.t.h.

HAri ini kita telah menyambut tahun baru 1432 hijrah (if im not mistaken) herm.. apa azam tahun baru dan adakah azam lama sudah tercapai?

hurm...

Day 3: Demam slama 3 hari berturut2.. kesihatan tidak mengizinkan aku unt terus mlaksanakan azam tahun baru. tapi x pe, slagi ada ruang dan pluang akan aku guna sepenuhnya.. huhuhuhuhu....

apa kaitan dengan tajuk di ats yer?

hurm... demam kali ini byk mengajar ak .. my second cousin ader kat rumah n im her idol (referring to wat my mum said) tapi bila demam selsema gini x larat plak nak melayan.. yeah shes 7. i dun need to give her milk n bath her but she still need attention.. itu yg susah nak bagi sbnarnya. bila dia byk bertanya, dia membaca, memberi komen terhadap setiap rancangan tv (serta iklan) yg dia tgk n tiba2 aku terfikir am i ready for this?

Wasiat Imam Syafie: Manusia yang menzalimi dirinya apabila dia banyak tido.

dan di sini aku blh wat kesimpulan (tanpa sebarang kajian) ibu ialah hamba Allah yang paling tidak menzalimi diri sendiri. walau sepenat mana pun ibu dia tetap berusaha untuk memberikan yang terbaik kepada anaknya. dan memastikan bahawa setiap saat anak sentiasa dalam pemerhatiannya. im not a superhero.. but sooner or later i know dat i must face dis challenge..

bila demam setiap jam aku akn bgn, smlm my second cousin mengigau dan aku yg tenangkannya, bgn dari tido my niece merengek nak mintak didukung.. demam, selsema n x cukup tido aku terfikr 'penatnya....'

&

yes im not ready yet but i will make sure dat one day im ready. n smlm untuk bersedia, aku tenangkan my second cousin, aku dukung my niece n now everyone happy except me 'haicccccccchommm!'

p/s: tabik spring kpada ibu2 di luar sana kerana anda mampu menjalankan tugas seorang isteri kpd suami anda, ibu kpada anak2 anda, pembimbing kpd anak2 anda.. u my superheroes... credit to my mom! love u umi! & kpada sesiapa yang ingin tau lbh lanjut mcm mn perasaan saya sila tgk Sex & da city 2 di saat Charlotte menangis dalam pantri (& i dun wanna be like dat).

andai itu takdirNya,

luv,
n.A

No comments:

Post a Comment