About Me

My photo
My deen is my blood, my life is my passion, my family is my brain, my love is my heart. all of them keep me moving forward

Saturday, December 11

In Laws

Assalamualaikum....

Bulan 12, bulan pling famous unt kawen kn.. almaklumlah masa nilah anak2 skolah cuti, cikgu skolah cuti, so majlis blh dilangsungkan pada bila2 masa...

huhuhu.. (tapi aku kawen bukan bln 12 KOT.......)

aku dah x ingat bila abg2 n kakak aku kawen.. tapi yg pasti diaorang dah kawen.. arini bukan nak bncng masa dan tarikh yang sesuai nak kawen tapi nak share salah satu ketakutan aku.

pernah dengar x:

'bila kawen ngan laki tu, bukan kawen ngan dia j tapi ko kawen gak ngan family dia.'

yup, itulah yg aku risau.. kawen ngan 'family'. blhkah adik beradik suami aku trima aku seadanya? mak dan ayah mertua aku akan sayang aku x? diaorang akan layang aku dengan baik x? aku ni dapat memuaskan hati diaorg x?

haaaa... itulah soalan2 yg berlegar kat otak aku stiap kali org tanya betul k ko nak kawen ngan dia?.... yup... no offense, bila lelaki tu mendekati aku (although as a fren) aku akan pk apa yg akn terjadi lau aku kawen dia, blh x dia masuk dlm family aku dan blh ke aku msuk lam family dia? jeng3x..... tepuk dada tanya laki dan bini masing2.. hikhikhik

hari ini aku ingin bercerita tentang kakak2 ipar dan abg ipar aku.. diaorg syg aku dan aku syg diaorg.. almaklumlah aku ni ank bongsu, dan diaorang mmg mnjakn aku terutamanya kakak2 ipar aku..




my first sis-in-law: k.aini...

nama susah nak sebut.. sbb tulah aku x type nama penuh.. huhuhuhu.. abg ustaz, kakak ustazah.. org klantan... tapi perkenalan di Mesir. Alhamdulillah segala berjln dengan lancar.. bertugas di Kudat Sabah.. apa yg respect ttg k.aini ni.. apa yg korg nak tau pasal masakan tanya dia.. tip top! untung abg aku.. smpaikan aku tau, if aku ni laki mmg aku nak istri mcm dia.. dia cikgu maskan aku.. hihihihi...

My second in-law: Abe Di


haa.. yg bulat senyum lebau n mcm muka aku tuh is my lovely sis azwiyana azmin.. comey kn? mcm aku jgak.. =p... kawen a few years after abg sulong kawen.. abe di ni sebaya ngan abg sulong.. cikgu jgak.. cikgu pj.. banyak yg aku borak ngan dia pasal pj lah.. tanya mcm mn kat maktab liu, dialah yg wat aku tgk bola n yg paling penting paprik dia not bad.. hahaha.. itu penting.. pndai msak... (so my future hubby, i hope u pndai msak k♥)





My 3rd sis in law: kak odeng



pelik x pakaian kawen diaorng.. sejarahnya bermula apb abg ak ni further stadi over da river kat srawak, jupe minah sabah (sory kak odeng) hahahaaha.. percintaan bermula, dari mata trun ke hati, usha punya usha, dptlah kak odeng ni.. dan kak aku ni cikgu jgak.. cikgu pra-sekolah.. maaf yer, kat maktab ni semua family aku j... huhuhuhu... hurm.. ngan kak odeng ni raser mcxm member j.. u rock babe!!!!... hahahaha...



herm sbnarnya diaorg bertuah dpt aku.. huhuhu.. aku x berkira sgt.. at least diaorg layan aku, manjakan aku so aku on lah... ape2 hal pun aku akn back up in laws aku ni.. aku nak diaorg rasa diterima.; so ape yg umi x suka (wat masa skunk x der ag) aku akn bgtau diaorg supaya diaorg x ulang ag..



aku harap aku dapat adik ipar yg akan tulis pasl aku gak one day (angan2 lbh kn? ♥) huhuhuhu.. x pelah, yg pntg diaorg bahagia aku pun bahagia..

dan aku:






masih seorang diri.. chewahhhhh!

baru 21 kot, awal ag nak kawen (masak pun hangit ag) hahahaha.. sbb tu aku conquer j krusi tu..=p.. x pelah, lau aku kawen aku gtaw k.. hihihihi..

p/s:

perkahwinan ini bukan perkara mudah, bukan untuk suka2. dia lah yg akan menemani kita di syurga kelak, dialah yg akan bimbing kita, dialah yg akan membuat kan perkahwinan itu satu kebahgian.. so, jgn terburu2 k.

andai itu takdirNya.

luv,

n.A

No comments:

Post a Comment