About Me

My photo
My deen is my blood, my life is my passion, my family is my brain, my love is my heart. all of them keep me moving forward

Monday, November 19

Tanggungjawab

Assalamualaikum w.t.h dear diary,

da lama asenya tak type kn.. susah gak.. nak ada blog tapi malas nak share benda2 peribadi.. bajet artis kononnye lah..

well da latest news.. aku ada hmaster to skunk dua2 hamster da x de.. so, mcm mana tu.. kata nak kawen, hamster plak boleh mati.. chop ape kaitan kawen ngan hamster kat cni..

analogi yang cukup mudah...

 mcm mn kita nk pikul tanggungjawab yang lebih besar sedgkan tanggungjawab yang kecil pun x ley nak dipikul..? bukan senang nk menjaga yang hidup makan pakai minuman.. smua nyer berfungsi unt memastikan dia cukup sempurna untuk hidup pernah dgr satu cerita x? smut dalam botol.. semut sendri pun x percayakan manusia sbb takot manusia terlupa nak bagi makanan.. tetapi semut yakin dengan takdir Allah kerana Allah maha berkuasa.. ok nadia,, jangan terbabas.. almaklumlah da lama x menaip jadi banyak lak benda nk cerita..

 aku tau saudara seislam aku di palestin dan syria  x kan baca blogspost aku.. tapi aku yakin dan sedar bahawa mereka juga turut yakin dengan takdir dan ketentuan daripada Allah.. bercerita daripada hamster mati membuatkan aku rasa malang betul hamster ada tuan macam aku... smpaikan x terjaga dan dpe lak da mati..

so samalah malang sungguh saudara seislam di Palestin yang mempunyai saudara seislam tetapi tidak mampu untuk memanjatkan sekudus doa supaya mereka mempunyai ketabahan dan sikap juang yang tinggi untuk berjihad di sisi Allah.. semoga pemergian hamsters aku membuatkan aku lebih prihatin..

nyawa haiwan ditangisi.. apatah lagi nyawa MANUSIA.. renungkan, adakah kita berharga untuk membantu saudara Islam kita.. Allahuakbar!


No comments:

Post a Comment