About Me

My photo
My deen is my blood, my life is my passion, my family is my brain, my love is my heart. all of them keep me moving forward

Thursday, September 1

My Health n Beauty Tips..

Assalamualaikum..

amboi.. tajuk kemain.. ape ko ingat ko tu kevin zahri? ingat ko tu kim kardashian? tolong la wei.. sedarlah sikit.. (ayat ini ditujukan kepada penulis blog ini, bukan kepada anda)

amboi.. lau ko nak baca, baca k..

1) Muka.

ingat ag x? dulu muka saya berjerawat.. x caya? lau x caya cube godek2 pict fb saya yang dolu2.. Ya Allah.. mmg bermaharajalela lah jerawat tu.. satu j pesan.. jgn tukar produk!(1000x). ulang ayat tu stiap kali promoter seducing u to buy her new product.. its not worth it.. biarlah kulit ko x seputih tepung gomok... biarlah kulit ko x selicin bontot kuali.. jnji kulit ko tu sihat n yang paling penting pimples x de..

kna taw types of skin. kna pakai mask n exfoliating unt kulit mati.. pelembap n toner kna aways pkai 2 kali sehari.. wallah! kulit anda akan sihat.. n darlings dun forgot ur sunscreen.. smua ni adalah punca kulit yg sihat.. believe me.. (aku taip ni pun smbil angguk2 kepala)... n satu ag.. kalau da tau ko allergic ngan apa2 makanan jgnlah makan.. lau ko g makan gak, new york skin care pun x ley bantu! *aku bercakp mlalui pengalaman (-____-)

2) body

aku kurus! wah mmg melambung kembang idung lah stiap kali org puji.. dato' k plak tarik muncung sedepa. ckp napelah ak ley kurus.. aku takot sebenarnya.. yelah aku x diet. ye ke? hahaha...

yup mksd aku x diet ialah aku x cut mana2 yg penting especially air! pernah dgr x mitos, 'ko minumlah air banyak2, nanti perut ko bulat mcm badak air!' smua itu bohong belaka!. anda x kn gemuk disebabkn air.. (-____-)

amik yg mana penting, makan sedikit tapi kerap, kurangkan kabohidrat jika anda tidak menggunakan tenaga sebanyak yg anda perlukan.. buang all da junk food serta memandang hinalah kepada sampah smua itu.. itu hanya memuaskan nafsu mengunyah bukan ag kehendak kamooo!!!!!!!!!! hahaha.,.. emo.. itu diet aku!

3) supplement

sapa ckp supplement x penting. kita x taw kandungan nutrisi dlm makanan yg kita amik..(kecuali jika anda sorg pakar nutrisi) n kita x de kemahiran unt mengira kalori yang kita amik mcm dalam biggest loser tu..

so, as for me.. ada beberapa vit yg aku amik. yang penting VCO.. aku mengalami masalah penghadaman so ia amat penting bagi aku, vit c n vit e from kordels. lau aku kaya ckit, pati prune innershine.. camne erk nak ckp, maybe effect dia berlainan. tp vco aku rasa biasa j.. tapi lau ko penat ngan asg, terkejar ke hulu ke hilir prune innershine ni mmg membantu.. aku rasa one of da best supplement.aku pernah amik collagen, mmg membantu menyembuhkan parut jerawat aku.. yg ni pun aku amik set Vida Beauty. tapi maybe nak try brand catalyst lak.. huhuhu

4) senaman

ya Allah.. nilah yg aku paling malas. korg kenal x gwyneth paltrow (aku rasa aku salah eja nama dia tp aku malas google).. lau korg nak taw, dia bekas tunang brad pit b4 jennifer anniston, bini kepada penyanyi coldplay, n skunk plakon glee da latest season.. body dia.. fulamak! anak dua memang mantap.. maybe dia pegi gak kot new york body solution bagai tapi yang aku tabik dia exercise!

aku malas la.. beli cd unt kardio, pilates.. smua aku wat time aku rajin j. tapi korg nak taw, gwyneth tu cakap. lau nak dapat body mcm tu mmg 5 hari seminggu dia wat latihan tu.. mmg unt future.. body kna jaga... as for me.. memandangkan aku malas, n aku bersyukur aku ada course pj,, so time lari berpeluh, bersenam, aku pastikan 100 percent aku lari n bersenam. smua aku wat.. maybe lau x de pj aku x de kesedaran kot.. kotlah kot... ?

5) kesimpulannya

jadilah diri ko.. lau ko tembam, demok, debab, n ko hepi.. so go on.. lau kau kurus, bullemia, cekeding tiup dek angin pun melayang, juz go on.. kita kna bersyukur dengan apa yang kita ada. bila kita bersyukur barulah kita akan menghargai.. :)

andai itu takdirNya

luv,
n.A

No comments:

Post a Comment