About Me

My photo
My deen is my blood, my life is my passion, my family is my brain, my love is my heart. all of them keep me moving forward

Saturday, April 2

berCHENTA itu unt BAHAGIA bukan SENGSARA..

Assalamualaikum w.t.h

haa? da putus.

yup, kami dah x de ape2..

eh, nape putus? ada masalah? dia ada pompuan lain?

hurm... ntahlah...

chewahhh. rajen plak update blog kan. atas ni dialog. dialog me n my gurlfren. kami jarang berhubung tapi bila dah berhubung memang lamalah kami bergayut, smpai naik panas tlinga ni.

yup, aku mmg single. tapi masalahnya setiap kali my membe tanya nape putus ngan p.we dulu. aku always terdiam n try to give her reasonable answer. y reasonable? sbb last time my break up story x delah se'havoc' mcm orang lain.

hurm.. honestly, aku mmg mudah jatuh cinta, but at da same time bila aku tahu kami dah x serasi aku akan cepat2 bagitau si dia. aku x nak bagi peluang ag. jika dia makin sayang aku nanti dia plak makin sengsara.

aku x penah gado ngan ex macam sebulan x msg or maki hamun ex aku. ntahlah, aku penah share ngan umi aku. kalau kita bercinta hanya untuk bergado, baik x yah bercinta.

buat remaja di luar sana, (versi fatimah syarha)
fikirlah dulu sebelum bercinta. sebulan pertama mmg manis, tapi bila dah lama kenal, masing2 dah muak tgk pasangan masing2 pastu terjumpalah mamat yang lagi ensem mulalah cari alasan untuk berpisah. tolonglah... napelah kita nak sakit hati orang yang kita sayang kn.

& me?

lelaki yang ditakdirkan bercinta ngan aku mmg baik2.. ntahlah maybe di sinilah jodoh memainkan peranan. skrg doa ku hanya satu

"ya Allah, biarlah aku hanya jatuh cinta dengan org yang bakal menjadi suamiku"

hope, bila membe2 aku yang putus cinta baca post ni raser ok ckit. percayalah akan ada yang terbaik untuk dirimu. dan Allah sentiasa bersamamu. jgn mudah berputus asa, berpeganglah pada janji ALlah, dan cintailah DIA yang Maha Esa.

p/s: hope, post ini pun buka 'mata' aku.

andai itu takdirNya,

luv,
n.A

No comments:

Post a Comment