About Me

My photo
My deen is my blood, my life is my passion, my family is my brain, my love is my heart. all of them keep me moving forward

Tuesday, December 29

Ipda-in!♥

assalamualaikum..

Tahun 2009 bakal menutup tirai.. banyak yg berlaku sepanjang tahun ni.. menguji emosi sebagai seseorang yang menjangkau 20-an.. 13 july bermulanya hidupku sebagai seorang guru pelatih di Institut Pendidikan Guru kampus Darulaman.. akan kucoretkan serba sedikit tentang kehidupan di kolej.



bilikku..

tahun ni aku blaja 3 subjek.. bahasa melayu, bahasa inggeris n pendidikan jasmani..
bahasa melayu dibahagikan kepada dua iaitu bahasa melayu 1 & bahasa melayu 2. manakala bhs inggeris dibahagikan kepada 4 iaitu reading short stories, writing descriptive n narative essays, listening & speaking, grammar. pendidikan jasmani lebih kepada amali n amalan untuk kecemasan serta pengenalan kepada sains n kesihatan( amat bertuah bagi sesiapa yang mengambil sains sukan..)

amat menarik.. semuanya ibarat 'back to school'... kegiatan ko-kurikulum bagi sem ini ialah tenis dan warisan & kebudayaan iaitu teater.. amat menyeronokkan apabila dapat belajar sesuatu dengan lebih mendalam dan benda baru iaitu tenis..

tempat baru ibarat dunia baru, mengambil masa untuk menyesuaikan diri dengan keadaan serta mengenali orang sekeliling. 3 orang yang dapat menerima aku seadanye iaitu fifi, farah n fika..(3f). jujurnya dapat menganggap aku sebagai kawan baik tapi usia aku yang lebih setahun daripada diaorang menyebabkan sedikit jurang iaitu dengan menganggap aku sebagai kakak.. tetapi ape2 pun aku bersyukur untuk bersama diaorang selama 5 tahun sehingga dapat mengenggam segulung ijazah dan bergelar seorang pendidik..



3f =)Fika & Fifi, Farah

terima kasih atas segala2nyer..

'andai itu takdirnya'
n.A

No comments:

Post a Comment