About Me

My photo
My deen is my blood, my life is my passion, my family is my brain, my love is my heart. all of them keep me moving forward

Thursday, January 6

Mengharapkan hanya yang terbaik

Assalamualaikum...

Sblm membebel ngan pnjg lebar, nak bgtau slmt tahun baru smua...

sedih plak rasernya...

x taw nak taip mcm mn.. nak bercerita n berkongsi apa yg dirasakan... bloggers smua mesti kenal fatin liyana, cik epal n irine nadia... yup, da latest one panas j ada blogger yg 'sound' pemakaian diaorg..

bagi aku.. yup, diaorang chantek.. pandai bergaya...mix n match.. idaman setiap gadis..

tapi adalah tidak patot untuk kita menegur seseorang dengan cara begitu, apatah lagi secara terang-terangan. Ye saya pun tidaklah berapa baik, tidak sempurna. saya tahu kelemahan diri sy. tapi sy tahu cara blogger menegur cara berpakaian bloggers lain adalah tidak patut.

doa merupakan senjata mukmin.

peristiwa yg betul2 terjadi di kolej matrikulasi:

ustazah : sy berdoa agar Allah membuka pintu hati pelajar2 saya untuk terus bertudung dan menutup aurat.

saya x tau sama ada blogger tersebut islam ataupun tidak tetapi apabila dia begitu menitik beratkan pemakaian bloggers tersebut saya assume dia merupakan seorang muslimin. jadi apa salahnya jika kita berdoa.

Nabi Muhammad s.aw. berdakwah dengan penuh lemah-lembut dan berhemah, kenapa kita tidak mengaplikasikan dengan cara begitu... tepuk dada tanyalah iman. berubahlah, janganlah kita menyakiti hati org lain. berdoalah agar seseorang itu berubah jika kita mahukan dia berubah.

p/s: dan berdoalah agar saya pun berubah untuk menjadi lebih baik.

andai itu takdirNya,

luv,
n.A

No comments:

Post a Comment