About Me

My photo
My deen is my blood, my life is my passion, my family is my brain, my love is my heart. all of them keep me moving forward

Saturday, June 19

Dr. Tan

 
Posted by Picasa


'Mi raser ada masalah lah ngan gigi adik ni'
'Masalah ape?' 'tak suka, gigi tak teratur.. nak bercakap pun terganggu.. asyik tgk gigi yg tak tersusun tu j. lgsg tak tgk empunya diri dah'

keesokan harinya aku n umiku pergi berjumpa Dr. Tan. selama sthun stgh aku pkai braces dan nama panggilanku 'gigi besi'.. hahaha.. banyak juga kenangan ngan gigi besi ni.. tapi kerana gigi besi inilah hari ni aku mampu tersenyuim lebau.. gara-gara gigi besi ni jgaklah bagi pengalaman kat aku untuk merasa lebih yakin.. yelah bukan senang untuk senyum dengan gigi besi...

tapi tak slesai ag..

hari isnin ni kna wat 'crown'.. pernah je mama kpd memberku ckp

'nadya, pasni kalu org nak msuk minang ckp hantaran RM12k.. RM2-5K tu untuk bayaran gigi kat umi'..

kalu dulu aku tergelak j tapi skunk terpk ada benarnya jgak (hahahaha.. tak leh2 nanti makin ramai org kata aku ni demand)

tapi...

nasihat ku untuk adik2 yg malu2 nak pkai braces.. jgn malu2 k.. nanti korg akn bersyukur krna pakai braces.. walaupun malu untuk bercakap selama beberapa tahun tapi percayalah anda akan lbh menghargai gigi anda untuk seumur hidup (byk duit habis woo untuk baiki gigi)..

Jaga lah gigi anda, anda mampu mengubahnya.. hihihi ☻☺♥

andai itu takdirNya,

luv,
n.A

No comments:

Post a Comment